Kovo 21 dieną Kauno arkivyskupijos Carito programų darbuotojai dalyvavo mokymuose „Sunkumai kontakte su sudėtingais asmenimis: iššūkiai teikiantiems pagalbą“, kuriuos vedė psichologė Neringa Čėlienė.

Mokymų metu buvo apžvelgtos kelios pagrindinės temos: aptariami sudėtingų ir konfliktinių asmenybių tipai, jų elgesio modeliai, manipuliacijos formos bei būdai jas atpažinti ir atremti. Taip pat nagrinėjamas asmeninių ribų nustatymas, savireguliacija, perkėlimo ir kontrperkėlimo procesai, atsisakymo strategijos bei pagalbos sau metodai, padedantys išlaikyti darbuotojams emocinę pusiausvyrą.
Mokymų metu vyko aktyvios diskusijos, dalijimasis darbo patirtimi ir pokalbiai įvairiomis temomis. Lektorė Neringa, remdamasi ir savo patirtimi, pabrėžė, kad „pagalbą teikiančiam asmeniui labai svarbu palaikyti atjautos ir neutralumo balansą“, o diskutuojant apie tai išgirdome ne vieną mintį, kad į mus kreipiasi žmonės, kurie nesirūpina savimi, ir jeigu mes nemokame rūpintis savimi, tai kaip padėsime tam žmogui?





„Buvo primintos geros pamokos apie savęs tausojimą, ribų nustatymą ir kaip elgtis, kad jų būtų laikomasi. Labai naudinga buvo daugeliu dalykų, kuriuos galima pritaikyti ne tik darbe, bet ir asmeniniame gyvenime, bei pamokyti kitus,“ – apie mokymus dalinosi Caritas benamystę patiriančiųjų dienos centro „Ateik“ vadovė Rosita.
„Mokymų metu gavau daug naudingų ir pastiprinančių žinių. Neringos išsakytos mintys apie ribas dar kartą patvirtino jų svarbą tiek profesiniame, tiek asmeniniame gyvenime. Žodžiais galime tik įspėti apie ribas, tačiau pačios ribos iš tiesų brėžiamos veiksmais. Ir jei nesilaikome išorinių ribų, tampa sunku išlaikyti ir vidines,“ – įžvalgomis pasidalino Caritas „Nuteistųjų integracijos programos” socialinė darbuotoja Aušra.
„Mokymai apie sunkumus kontakte su sudėtingais asmenimis buvo labai naudingi. Įgijau vertingų žinių ir praktinių įgūdžių, kurie padeda geriau valdyti sudėtingas situacijas ir išlaikyti ramybę bendraujant su įvairiais žmonėmis. Sužinojau, kaip svarbu nustatyti aiškias ribas, pasakyti „ne“ ir atpažinus manipuliaciją ją stabdyti. Dėka šių mokymų dabar jaučiuosi labiau pasirengusi spręsti konfliktus ir efektyviau komunikuoti tiek darbo, tiek kasdienėse situacijose,“ – išsakė savo mintis Caritas Epilepsijos Psichosocialinio Konsultavimo Centro vadovė Akvilė.